två veckor kvar

.... tills jullovet! Känner stort behov av lov, behöver sova och behöver tid till mig själv. Nu kommer man hem sent och hinner inte göra något på dagarna (kvällarna) och jag har under flera veckor känt mig borttappad utan kontroll. Har inte haft någon planering i huvet alls, inte haft koll på dagarna, inte märkt att tiden faktiskt gått och man kommer längre fram i livet. Men igår kom genombrottet! (haha) jag tog tag i mitt liv! jag satt och skrev in massor i min kalender, skrev en lång (!) lista över saker jag måste göra (och kommer fortfarnde på saker som jag glömt skriva upp...). Så i stället för att direkt gå hem efter praktiken som jag vanligen gör, slänger mig i sängen och sätter mig vid facebook hela kvällen så tog jag tag i mitt liv. Jag hämtade ut piller på apoteket som legat där några veckor, kollade lite priser och alternativ till en eventuell julklapp och jag gick till optikern och kollade upp mitt öga! Mitt vänstra öga är rött (varje dag) längst in och har varit det sedan jag kom hem från Thailand i Augusti och självklart har det tagit mig ända till nu för att kolla upp det. Fick strikta order om att jag inte får använda linserna på minst en vecka igen och jag måste gå tillbaka och få godkännande av dom innan jag får börja igen. Helt absurbt! Så ska försöka med detta ändå mot min vilja för vill ju inte att mitt öga ska vara rött längre. Hade dock såklart mina linser i idag, så typiskt mig kan aldrig ta tag i något på en gång.. menmen ska göra mitt bästa.
Sen när jag kom hem (så åt jag) tog jag tag i fler saker. kollade upp tid o plats till saker, började hålla koll på min ekonomi igen, planerade, klippte ut en del av det som behövs till korsetten - det jag hann, och massa annat småtrams som behövdes ta tag i. Ska fortsätta vara så här duktig nu! Ska komma in i det och beta av allt så jag kan ta det lugnt nångång utan dåligt samvete. det är en bra början det här :D

Så idag har jag varit på praktiken som alla andra dagar. Kom dit och jag o Malin började med att städa typ överallt, dammsuga och såna grejer. sen tog vi fikapaus i kankse en kvart, började klippa tygprover (som förövrigt är fruktansvärt tråkigt) och sen så blev det möte/fika igen. Mycket skön morgon. Lunchen tog jag vid ett, väldigt sent men samtidigt skönt för då är det inte lika mycket tid över efter lunchen :) smart va? Har jobbat med kollektionsmappen idag, hela dagen. Klippt tygprover och häftat in det, det tar så lång tid när man måste vara noga och har en häftapparat som hakar sig hela tiden. Men det är inget krävande och väldigt enkelt så det vart ändå skönt att få göra det hela dagen även om det kanske inte är det roligaste.

Nu har jag inte tid att skriva någe mer för såg att dansen börjar om sju minuter! Och jag tänkte jag ska byta om sätta upp håret och lite sånna grejer så bäst o sätta igång! :) behöver ju dock inte vara i tid och får komma när man vill men ändå, får skjuts med så blir väl inte så sen :)
Ha en bra kväll! PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback