Första dagen

som sagt började min praktik idag! Jättetrevliga människor o roligt o bara helt förtrollande. Fick dock ont i huvet efter halva dan och blev så sjukt jäkla trött efter att sovit väldigt dåligt inatt
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag pratikserar då på en bröllopsateljé som heter KIK , som ligger vid St:eriks plan ungefär :) en liten mysig butik som säljer enkla brölopp- och festkläder till kvinnor men huvudinriktningen ligger på bröllopsklänningarna :) fick idag hjälpa till att skylta om, sortera om o fixa med reakläderna och lära mig massa om hur allt fungerar. De har en stooor utförsäljning nu av alla festkläder då allt håller på att flyttas om vilket e massa skoj. Känner att jag kommer trivas!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Imorse var tågen för ovanlighetens skull (eller inte) försenat typ en 40 min, men kom kanske 10 min sent till praktiken så bra jag tog det tidigare tåget :) smått drygt, men han iaf läsa klart hälften av vad jag hade kvar av min  bok (y) sen efter praktiken trött som jag var pallrade jag mig till Karlbergs station o ser mitt tåg komma så passande att jag precis inte hinner med det även om jag hade sprungit skulle jag va kanske 1 min för sen så jag gick. Sakta. Så där hade jag en halvtimme att ha ihjäl, trött, hungrig med huvudvärk. Där kommer pressbyrån in i bilden som alltid ställer upp med en mirakelkur som idag fick bli en pepsi o choklad. Satte mig på tågperrongen åt, drack med hög musik i öronen och vaknade till och kände att jag hade det rätt bra. I den stunden var jag glad över att jag tog det bra besluten att idag var en bra dag att börja med vinterjackan o ha vantarna till hands, så det blev bara friskt o skönt ute rätt för mig själv ändå.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu, med myskläderna på ska jag städa upp i mitt rum så dom imorn kan komma o kolla på mitt element och förhoppningsvis gör något åt att det är så kallt i mitt rum, sen ta en snabbdusch o gå o lägga mig tidigt för att sova många timmar inatt! Låter inte allt för fel enligt mig, 
Gonatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback